Pajzsmirigy tájékoztató honlap

INTERNETES TANÁCSADÁS

1999-2015 között több tízezren fordultak hozzám e-mailben pajzsmirigy problémával kapcsolatos kérdéssel. E-mailben - a legtöbbször egy napon belül - válaszoltam. Ez, az utóbbi időben már heti 10-15 órában végzett tevékenység túlnőtt a társadalmi munka keretein.

Mostantól ezen a felületen adunk lehetőséget az internetes, személyre szabott, térítéses tanácsadásra.

Leggyakrabban az alábbi módokon fordulnak hozzám interneten pajzsmirigy problémával.

  • Személyes, rendelésen történt vizsgálat és leletadás után felmerül valamilyen kérdés, amit elfelejtett feltenni. Ez természetesen továbbra is térítésmentes.
  • Egy korábbi, személyes találkozás után javasolt esedékes ellenőrzés eredményét s az ez alapján szükséges további teendőket szeretné megbeszélni velem. Ennek díja 10.000 Ft. Ha a megbeszélés alapján szükséges a rendelésen személyes találkozó, vizsgálat, akkor ennek díja a konzultációs díjjal csökken.
  • Ha valaki ismeretlenül fordulna hozzám, annak elsősorban a honlapon fellelhető adatbázist, betegtájékoztatást ajánlom.

A tanácsadás folyamata

  1. A kérdőív kitöltése. A kitöltött kérdőívet és ha szükságes egyéb leletet mellékletben a tanacs@konzilium.hu e-mail-címre elküldi.
  2. Három munkanapon belül megkapja a választ - mellékletben a leletel és a számlával.
  3. Átutalja a konzultáció díját.

Ha a konzultáció díját nem utalja át, semmi sem fog történni. Nem tartjuk nyilván a nem fizetőket...

Internetes tanácsadás igénybevétele

Az internetes tanácsadás nem helyettesítheti az orvosi vizsgálatot! A távgyógyítás kívül esik az orvosi lehetőségeken. Konkrét kérdésre tudunk válaszolni, ami legfeljebb részleges orvosi szakvélemény lehet.

Amennyiben telefonon történő megbeszélést is igényel a probléma rendezése - erre is lehetőség van. Ugyanakkor ez esetben is kérem, hogy először az adatlapot töltsék ki.

A számlázási adat megadása lényeges. (Egészségpénztár neve, címe, egészségpénztári tag neve, kódja.)

Az adatlap letöltése közvetlenül kitölthető formában vagy pdf-fileként.

Fontos gyakorlati probléma

2020-ban 2019-hez képest 12-szeresére nőtt az átutalási számlát ki nem egyenlítők aránya. Nem hinném, hogy a ritka feledékenyek és a még ritkább inkorrektek aránya változott volna. A problémát az okozza, hogy a leggyakarabban használt gmail esetében megváltozott a spam-szűrő rendszer. Ráadásul a bonyolult könyvtár-szerkezet miatt az átlag felhasználónak nem evidens, hogy a többféle lehetőség közül, hol keresse a rendszer által tévesen spam-ként észlelt e-mailt. A személyes rendelésen is elég sok kényelmetlenséget okoz mindez: eljött a rendelésre, kifizette a vizsgálatot, és nem kap leletet. De itt a páciens reklamálni fog, hogy fizetett a rendelésen és nem kapott leletet. A probléma mértékét jelzi, hogy az utolsó hetekben a gmailt használók több mint 2/3-a nem találta meg a mellékletben elküldött leletet, míg egyetlen, nem gmail-t használónál sem fordult elő ez. A megoldásra fordított idő az utolsó héten több mint 4 órámat vette igénybe.

Az internetes tanácsadásnál viszont nagyon ritkán reklamálnak, mivel nem kell előre fizetni. Valószínűleg azt hiszi a kérdező, hogy ez egy kóklerség, s szimpla nemtörődömségből nem adok választ. (Ez nincs így, 1% alatti kivételtől eltekintve 3 munkanapon belül elküldöm a választ.) Elég kínos a helyzet: a páciens nem kapja meg a választ, én meg nem kapom meg az elvégzett munka ellenértékét...

Megoldásként azt kérem, hogy a gmail-t használók adjanak egy postacímet a kitöltött adatlapon, ahova ajánlott levélként elküldöm a leletet és a számlát. Ez két munkanappal megnyújtja azt az időt, amire megérkezik a válasz. Alternatíva, hogy másik, nem gmail-s email-címet adnak meg.